Argentijnse Tango

Milonga Zelanda
Met medewerking van TangoZeeland
DJ El Marinero

Entree € 7,-  inclusief gratis consumptiebon "De Baeckermat”

Na het succes van de allereerste tangosalon in de voormalige katholieke kerk in Westdorpe (nu MFC de Kirke) wordt op zondagmiddag  25 februari voor de tweede keer een tangosalon georganiseerd.

Milonga Zelanda begint op 15.00 uur en tot duurt tot 19.00 uur in samenwerkring met TangoZeeland en DJ EL Marinero.

Argentijnse tango is een stijl in muziek, dans en poëzie die eind 19e eeuw ontstond (Buenos Aires, Montevideo). Uit de Argentijnse tango is de ballroomtango ontstaan. Ondanks dat de twee dansen overeenkomsten hebben, zijn het twee verschillende dansen: ze verschillen onder andere van muziek en van karakter. De Argentijnse tango kenmerkt zich door de danshouding in de omhelzing en heeft geen vaste figuren, maar passen die in alle mogelijke variaties improviserend worden gedanst. Omdat er dicht bij elkaar gedanst wordt, bewegingen zo verschillend kunnen zijn, het ritme van de dans sterk kan veranderen, beide dansers gelijkwaardig zijn en zij zonder woorden op een hoog niveau met elkaar communiceren, ontstaat een bijzonder spannende dans.

Wie de dans eenmaal heeft aangeleerd kan overal ter wereld met iedere andere partner de vloer op.

De tango wordt vooral gedanst in salons aangeduid met de term milonga. In een milonga wordt niet alleen de tango zelf gedanst, maar ook de tangowals en de milonga: een voorloper van de tango.

Heeft u geen ervaring maar is uw interesse wel gewekt, kom kijken en geniet van de dansers en de mooie muziek.

Tevens willen wij bij voldoende aanmeldingen starten met een korte kennismakingscursus Argentijnse Tango.  Iedereen die zelf eens wil ervaren hoe het is om zich op de warme klanken van de bandoneon, bas en viool aan de tango over te geven kan zich opgeven voor deze cursus.

Geen partner? Mogelijk zijn er meerderen zonder partner en kunnen we jullie koppelen.

Voor vragen of interesse in de kennismakingscursus ;

Mail: info@dekirke.nl

Info www.dekirke.nl , www.tangozeeland.nl